La funció del menjador escolar.
La funció del menjador escolar va més enllà del simple subministre d'aliments als nens, les empreses encarregades del càtering dels menjadors estan supervisades per dietistes i nutricionistes que s'encarregaran de vetlar per a que els nens reben una dieta saludable, mitjançant una oferta suficient, equilibrada i variada, de manera que resulte agradable i atractiva per al públic al que ens anem a adreçar. Aquest menú supervisat per els especialistes s'haurà de consensuar amb altres actors implicats com poden ser les associacions de pares i mares.
El menjador també ha de proporcionar menjar de qualitat, tant des de el punt de vista nutricional com des de altres factors com l'higiènic i el sensorial.
El menjador també és un lloc de encontre i relació amb altres nens i amb els adults supervisors on els nens adquireixen hàbits higiènics i alimentaris saludables a part de aprendre a utilitzar correctament el material i les eines del menjador i promoure altres aspectes socials com les normes de comportament i convivència als àpats.
Aquest entorn va a ser favorable per al foment d'hàbits socials i culturals sobre alimentació en els nens i que van a contribuir a desenvolupar la seva personalitat.
A l'hora d'elaborar el menú escolar, l'empresa encarregada del càtering té en compte diversos aspectes que ens poden servir a nosaltres també a l'hora d'elaborar el menú dels nostres nens:
-Les programacions solen ser a un mes vista i adaptades a la temporada corresponent.
-Les quantitats de les racions s'han d'adaptar a l'edat i l'apetència dels infants.
-L'aigua sempre ha d'estar present, així com l'oli d'oliva per a amanir o per a cuinar i el pa per a acompanyar.
-La utilització de la sal ha de ser moderada, i la que utilitzem que siga iodada.
-Evitar els aliments precuinats com les croquetes, creïlles fregides, pizza, arrebossats...
-Hem de variar l'estructura del menú d'una setmana a altra.
-En cada àpat hem de proporcionar una verdura o una fruita fresca. I reservar un dia per a postres lactis, com iogurt o natilles.
-És important que el mètode de preparació de la carn o el peix no el deixe molt eixut, així que seran millor les preparacions al forn, guisats i estofats que no la planxa. Hem d'evitar les preparacions amb alt contingut en greix, com salsitxes i hamburgueses.
-Haurem d'evitar les combinacions de plats de difícil acceptació, com la verdura amb el peix, o les combinacions massa denses.
-La presentació també és important, la mescla de colors que facen atractiu el plat, les textures adequades a l'edat del nen, etc..
-Segons el menú de migdia que hem elaborat, complementarem amb altres aliments la resta de àpats del dia.
Fonts:
- L'alimentació saludable a l'etapa escolar. Agència de Salut Pública. Generalitat de Catalunya.
-Les quantitats de les racions s'han d'adaptar a l'edat i l'apetència dels infants.
-L'aigua sempre ha d'estar present, així com l'oli d'oliva per a amanir o per a cuinar i el pa per a acompanyar.
-La utilització de la sal ha de ser moderada, i la que utilitzem que siga iodada.
-Evitar els aliments precuinats com les croquetes, creïlles fregides, pizza, arrebossats...
-Hem de variar l'estructura del menú d'una setmana a altra.
-En cada àpat hem de proporcionar una verdura o una fruita fresca. I reservar un dia per a postres lactis, com iogurt o natilles.
-És important que el mètode de preparació de la carn o el peix no el deixe molt eixut, així que seran millor les preparacions al forn, guisats i estofats que no la planxa. Hem d'evitar les preparacions amb alt contingut en greix, com salsitxes i hamburgueses.
-Haurem d'evitar les combinacions de plats de difícil acceptació, com la verdura amb el peix, o les combinacions massa denses.
-La presentació també és important, la mescla de colors que facen atractiu el plat, les textures adequades a l'edat del nen, etc..
-Segons el menú de migdia que hem elaborat, complementarem amb altres aliments la resta de àpats del dia.
Fonts:
- L'alimentació saludable a l'etapa escolar. Agència de Salut Pública. Generalitat de Catalunya.
No hay comentarios:
Publicar un comentario