jueves, 27 de diciembre de 2012



La funció del menjador escolar.


La funció del menjador escolar va més enllà del simple subministre d'aliments als nens, les empreses encarregades del càtering dels menjadors estan supervisades per dietistes i nutricionistes que s'encarregaran de vetlar per a que els nens reben una dieta saludable, mitjançant una oferta suficient, equilibrada i variada, de manera que resulte agradable i atractiva per al públic al que ens anem a adreçar. Aquest menú supervisat per els especialistes s'haurà de consensuar amb altres actors implicats com poden ser les associacions de pares i mares.

El menjador també ha de proporcionar menjar de qualitat, tant des de el punt de vista nutricional com des de altres factors com l'higiènic i el sensorial.

El menjador també és un lloc de encontre i relació amb altres nens i amb els adults supervisors on els nens adquireixen hàbits higiènics i alimentaris saludables a part de aprendre a utilitzar correctament el material i les eines del menjador i promoure altres aspectes socials com les normes de comportament i convivència als àpats.

Aquest entorn va a ser favorable per al foment d'hàbits socials i culturals sobre alimentació en els nens i que van a contribuir a desenvolupar la seva personalitat.

                           

A l'hora d'elaborar el menú escolar, l'empresa encarregada del càtering té en compte diversos aspectes que ens poden servir a nosaltres també a l'hora d'elaborar el menú dels nostres nens:

-Les programacions solen ser a un mes vista i adaptades a la temporada corresponent.
-Les quantitats de les racions s'han d'adaptar a l'edat i l'apetència dels infants.
-L'aigua sempre ha d'estar present, així com l'oli d'oliva per a amanir o per a cuinar i el pa per a acompanyar.
-La utilització de la sal ha de ser moderada, i la que utilitzem que siga iodada.
-Evitar els aliments precuinats com les croquetes, creïlles fregides, pizza, arrebossats...
-Hem de variar l'estructura del menú d'una setmana a altra.
-En cada àpat hem de proporcionar una verdura o una fruita fresca. I reservar un dia per a postres lactis, com iogurt o natilles.
-És important que el mètode de preparació de la carn o el peix no el deixe molt eixut, així que seran millor les preparacions al forn, guisats i estofats que no la planxa. Hem d'evitar les preparacions amb alt contingut en greix, com salsitxes i hamburgueses.
-Haurem d'evitar les combinacions de plats de difícil acceptació, com la verdura amb el peix, o les combinacions massa denses.
-La presentació també és important, la mescla de colors que facen atractiu el plat, les textures adequades a l'edat del nen, etc..
-Segons el menú de migdia que hem elaborat, complementarem amb altres aliments la resta de àpats del dia.

Fonts:
- L'alimentació saludable a l'etapa escolar. Agència de Salut Pública. Generalitat de Catalunya.

No hay comentarios:

Publicar un comentario